Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ



ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ
Με έκπληξη διαπιστώσαμε σε ανακοίνωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης με τίτλο «Νέα από το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Αττικής Στερεάς και Νήσων» μια προσπάθεια για κατασυκοφάντηση της Αυτόνομης Παρέμβασης με την πλήρη διαστρέβλωση της θέσης που είχαμε, στο συγκεκριμένο Διοικητικό Συμβούλιο. Δεν συνηθίζουμε να εμπλεκόμαστε σε ανούσιες αντιπαραθέσεις με άλλες συλλογικότητες που δραστηριοποιούνται συνδικαλιστικά στο ΥΠ.ΠΟ.Α., αλλά οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την αλήθεια.
Στη συζήτηση μεταξύ των μελών του ΔΣ κατατέθηκαν διάφορες προτάσεις όπως: 
 α) Πραγματοποίηση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης εντός διαστήματος περίπου ενός μηνός, εκτός της ήδη προκαθορισμένης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης που έχει οριστεί για τον Μάιο (πρόταση ΕΑΚ).
β) Από την ΔΗΣΥΠ και την ΔΑΚΕ, πρόταση για μη πραγματοποίηση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, καθώς σε κοντινό χρονικό διάστημα έχει προγραμματιστεί η Τακτική Γενική Συνέλευση.
γ) Από την Αυτόνομη Παρέμβαση, πραγματοποίηση μιας Γενικής Συνέλευσης στις αρχές Απριλίου (μετά το Πάσχα) αντί για την προταθείσα έκτακτη (τέλη Μαρτίου) και την προκαθορισμένη Τακτική Συνέλευση (τέλη Μαΐου). Γνωρίζουμε όλες και όλοι, ότι για τις έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις δεν δίνεται άδεια διευκόλυνσης με αποτέλεσμα η συμμετοχή να κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, όπως έχει δείξει η εμπειρία. Η μεταφορά της τακτικής Γενικής Συνέλευσης σχεδόν στο ίδιο χρονικό διάστημα, που θα γινόταν και η προτεινόμενη από την ΕΑΚ έκτακτη Γενική Συνέλευση, διευκολύνει τόσο τις διαδικασίες, όσο και τους συναδέλφους, συμβάλλοντας τόσο στη μαζικότητα χωρίς προβλήματα απαρτίας, όσο και στην ενημέρωση του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού μελών του Συλλόγου.
Υπενθυμίζουμε δε, ότι σε προηγούμενο χρόνο, όταν διεξαγόταν ο διάλογος μέσα στους συλλόγους του ΥΠ.ΠΟ.Α. σχετικά με το σχέδιο Οργανισμού που είχε παρουσιαστεί, εκπρόσωποι της ίδιας συνδικαλιστικής παράταξης (ΕΑΚ) με προσχήματα σχετικά με την ύπαρξη ή μη απαρτίας σε άλλο πρωτοβάθμιο σύλλογο του ΥΠΠΟΑ (ΣΕΑ), υπονόμευσαν ουσιαστικά τις διαδικασίες. Τότε η επίκληση της απαρτίας ήταν εργαλείο διακοπής των συλλογικών διαδικασιών, γιατί δεν υπήρχε η αναγκαία νομιμοποίηση, η διακινδύνευσή τους σήμερα προφανώς δεν φαίνεται να απασχολεί το ίδιο.
Η πρόταση της Αυτόνομης Παρέμβασης τελικά υπερψηφίστηκε από το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου. Συνεπώς, τα σχόλια περιττεύουν.
            Για όλα τα υπόλοιπα που αναγράφονται στο κείμενο της ΕΑΚ, όπως το ότι «Η δε Αυτόνομη Παρέμβαση έχει μετατραπεί σε μια ανοιχτά φιλοκυβερνητική παράταξη» και ότι «(η ΔΗΣΥ [πρώην ΠΑΣΚΕ]) βρήκε όμως ανέλπιστη (;) συμπαράσταση από την Αυτόνομη Παρέμβαση, που ενώ έχει καταψηφίσει την «κατάληψη» και δηλώνει ότι διαφωνεί, συμφώνησε να μην βγάλει απόφαση το ΔΣ του Ενιαίου και να παραπεμφθεί το θέμα σε επόμενο ΔΣ», θεωρούμε, ότι απέχουν από την πραγματικότητα τόσο, όσο και η ερμηνεία που ορισμένοι κύκλοι προσπαθούν να δώσουν.
Η πρόταση της Αυτόνομης Παρέμβασης όταν τέθηκε θέμα διαδικαστικό από μέλος του ΔΣ ήταν σαφής: να μεταφερθεί η συζήτηση σε επόμενο ΔΣ εντός των προσεχών ημερών. Είναι ευθύνη της πλειοψηφούσας παράταξης (ΔΗΣΥΠ) να ορίσει άμεσα την ημερομηνία σύγκλισης του ΔΣ, καθώς δεν υπάρχουν διαδικαστικά προβλήματα. Αναμένουμε την πρόσκληση για την έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ την οποία εξάλλου κι έχουμε ζητήσει, οπότε «άνθρακες ο θησαυρός». Αντιλαμβανόμαστε πλήρως το συνδικαλιστικό αδιέξοδο, στο οποίο έχουν περιέλθει, όλοι όσοι νιώθουν, ότι δεν έχουν πλέον τον έλεγχο της κατάστασης είτε με ενσωματωμένη είτε με τάχα αντισυστημική ρητορική, όμως δεν το συμμεριζόμαστε.
Αλήθεια, όταν η Αυτόνομη Παρέμβαση θαρρετά στο δημόσιο διάλογο σχετικά με το Ταμείο Αλληλοβοήθειας, πρώτη ανέδειξε το ζήτημα της χρηματοδότησης του εν λόγω Ταμείου με ποσοστά επί των ετησίων ακαθαρίστων εσόδων του ΤΑΠ, αποδεικνύοντας τον ανορθολογικό χαρακτήρα αυτού του μοντέλου χρηματοδότησης και τα «παράθυρα» που αφήνει ορθάνοιχτα, πού ήταν εκείνοι που με θράσος χιλίων κηνσόρων μιλούν για ανοιχτά φιλοκυβερνητικές παρατάξεις και ανέλπιστες συμμαχίες; Μήπως δεν είναι οι ίδιοι, που συμφωνούν με τη λογική της χρηματοδότησης με βάση τα ποσοστά, θέση που διαχρονικά υποστήριξαν οι παρατάξεις (ΠΑΣΚΕ ΔΑΚΕ) σχετικά με το Ταμείο Αλληλοβοήθειας; Όταν λοιπόν συμφωνούν με το κομβικό ζήτημα της χρηματοδότησης του Ταμείου Αλληλοβοήθειας ανέλπιστα ή σκοπίμως συμφωνούν;
Η Αυτόνομη Παρέμβαση δεν έχει ανάγκη να αλλάξει τα γεγονότα, να παραποιήσει την πραγματικότητα, να μεμφθεί συναδέλφους για τη στάση που κρατούν στα κρίσιμα επίδικα της συγκυρίας. Συνεχίζουμε αταλάντευτα μαζί με τους εργαζόμενους στο ΥΠ.ΠΟ.Α., τον ίδιο δύσκολο δρόμο της προάσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων, της διάφανης δημόσιας παρουσίας και της κατάθεσης ολιστικών προτάσεων για όλα τα ζητήματα που μας απασχολούν.
Στο τέλος της ημέρας ο καθένας και η καθεμιά κρίνεται από αυτά που λέει κι από αυτά που πράττει. 
Τα προβλήματα είναι μπροστά μας και οι λύσεις επίσης.

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

Εκλογές ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ/Κυριακή 11.3.2018 (ΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ)

Την Κυριακή 11 Μαρτίου 2018 διεξάγονται οι εκλογές για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης στο Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών - Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ).

Τόπος διενέργειας εκλογών

Οι εκλογές θα διεξαχθούν σε όλη τη χώρα την Κυριακή 11 Μαρτίου 2018 και από ώρα 9.00 - 20.00.

Οι συνάδελφοι της Αττικής θα ψηφίσουν στα γραφεία του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ (Βρυσακίου 15 & Κλάδου, 105 55 Αθήνα).
Οι συνάδελφοι των Περιφερειών θα ψηφίσουν σε οποιοδήποτε από τα εκλογικά τμήματα της Περιφέρειάς τους που θα ανακοινωθούν έγκαιρα από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή.

Προσοχή: Οι συνάδελφοι ψηφίζουν μόνο στην Περιφέρεια στην οποία ανήκουν. Ειδικά για τους συναδέλφους της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου (Κυκλάδες &
Δωδεκάνησα) και Βόρειου Αιγαίου (Λέσβος, Χίος & Σάμος), εκτός από τα εκλογικά κέντρα που θα υπάρχουν στην Περιφέρειά τους επιτρέπεται να ψηφίσουν και στην Αθήνα σε ειδική κάλπη.


Απευθυνόμενος στους συναδέλφους Αρχιτέκτονες Μηχανικούς
, σας καλώ να συνεργαστείτε και να ψηφίσετε την "Ριζοσπαστική Συνεργασία Αρχιτεκτόνων" για να υπερασπιστούμε και να διεκδικήσουμε:

- Ένα δίκαιο ασφαλιστικό και φορολογικό σύστημα
- Την αντιμετώπιση της ανεργίας
- Την έμφαση στους νέους συναδέλφους
- Την καταξίωση της επιστήμης μας και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων μας
- Το ενιαίο και αδιάσπαστο πενταετές δίπλωμα
- Τη συμμετοχή σε διαδικασίες διαλόγου
- Τη συνέχιση της προβολής των επιστημονικών δραστηριοτήτων
________________________________________

Σταύρος Τσάβαλος
Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού


ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ


ΑΤΤΙΚΗ


ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΩΣΤΗΣ
ΑΘΥΜΑΡΙΤΟΥ
ΦΙΛΙΠΠΑ
ΛΙΛΙΑΝ
ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ-ΚΟΛΩΝΙΑ
ΣΟΦΙΑ

ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΜΗΤΣΟΣ
ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΡΕΤΗ
ΡΕΤΤΑ 
ΓΟΥΛΙΑΡΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΔΑΝΑΚΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΚΑΪΜΑΚΗ-ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΛΑΜΠΡΙΝΗ
ΡΟΥΛΑ
ΚΑΪΜΑΚΗΣ
ΑΛΕΞΙΟΣ

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
 ΝΙΚΟΣ

ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ
ΕΥΘΥΜΙΑ
ΕΦΗ
ΚΑΡΑΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΕΛΕΝΗ

ΚΕΚΑΤΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ

ΚΟΜΠΟΧΟΛΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

ΚΟΥΡΝΙΑΤΗΣ
ΝΙΚΟΣ

ΚΟΥΡΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΩΜΑΣ

ΚΟΥΣΙΑΝΤΖΑ
ΜΑΓΔΑ

ΛΕΒΑΝΤΗ
ΜΑΡΙΑ

ΛΕΥΚΙΜΜΙΑΤΗΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΧΑΡΗΣ 
ΜΟΥΖΑΛΑΣ
ΜΑΡΙΟΣ

ΝΕΟΦΥΤΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΝΤΟΥΜΑ
ΜΑΡΙΑ

ΠΑΝΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ

ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΜΑΤΘΑΙΟΣ

ΠΑΠΑΔΑΚΗ
ΗΛΙΑΝΑ

ΠΑΠΑΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΦΑΝΗ

ΠΑΤΣΑΒΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΠΙΠΙΝΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΠΛΑΤΣΑΚΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ

ΠΡΩΪΟΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ

ΡΕΛΙΑΣ
 ΓΙΩΡΓΟΣ                       

ΡΙΖΟΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΣΑΡΑΤΣΙΝΙ
ΑΓΓΕΛΟΣ
ΑΝΤΖΕΛΟ
ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΣΚΑΡΠΑΛΕΖΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ

ΤΑΣΤΑΝΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΤΣΑΒΑΛΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ

ΤΣΙΡΕΠΑ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΤΣΟΥΤΣΟΥΡΑ
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΒΙΝΑ
ΦΑΡΚΩΝΑ
ΕΙΡΗΝΗ

ΧΑΛΚΙΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ

ΧΑΤΖΗΓΟΥΛΑ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΑΣΤΑΓΚΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΒΟΥΛΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΑΝΟΣ
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
ΜΑΡΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗ


ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ
ΕΛΕΟΥΣΑ (ΕΛΣΑ)
ΕΛΣΑ                   
ΚΑΒΑΛΑ

ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΓΛΟΥ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ

ΚΟΜΟΤΗΝΗ



ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


 ΓΚΕΚΑ                                                                 ΜΑΡΙΝΑ                                                                  ΚΟΖΑΝΗ

 

ΗΠΕΙΡΟΣ

ΛΕΚΚΑ                                                                  ΧΡΙΣΤΙΝΑ                                                                 ΓΙΑΝΝΕΝΑ               

ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΥΚΛΑΔΕΣ
ΠΑΡΟΣ
ΠΑΓΚΑΛΙΔΗΣ
ΚΥΡΟΣ               
ΚΥΚΛΑΔΕΣ
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΕΑ
ΜΑΡΙΑ
ΚΥΚΛΑΔΕΣ
ΝΑΞΟΣ
ΑΞΙΩΤΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
ΚΩΣ

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

ΔΟΓΑΝΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ

ΙΚΑΡΙΑ                               
ΒΕΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
ΠΑΡΗΣ
ΧΙΟΣ                        
ΤΣΟΡΜΠΑΤΖΗ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ   

ΣΑΜΟΣ


ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

ΜΑΣΤΡΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΔΟΥΜΑΝΗ
ΜΑΤΙΝΑ
ΛΑΚΩΝΙΑ

ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ


ΑΛΕΞΙΟΥ
 ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ

ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

Συμπαράσταση στο συνάδελφο Μηχανικό Θανάση Στεργίου


Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.  ΑΤΤΙΚΗΣ
Τμήμα Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Τηλ.: 210/3253059 (εσ. 4202), Fax: 210/3232547, Κιν: 6944/905164

Αθήνα 13- 2-2018
                                                                                                                   Αρ. πρωτ. : 32

             ΠΡΟΣ: Όλους τους ενδιαφερόμενους


ΘΕΜΑ:  ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ,
ΠΡΟΕΔΡΟΣ του Δ.Σ του ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΥΠΠΟΑ  και μέλος της Δ.Ε. του Τμήματος της ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ                                   
    

Συνάδελφοι,
με αφορμή τα δημοσιεύματα που μας περιτριγυρίζουν από διαφορετικές πλευρές για την λειτουργία του ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΥΠΠΟΑ και ως συνδικαλιστικός-επιστημονικός φορέας των Μηχανικών του ΥΠΠΟΑ, σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα:

Δηλώνουμε ότι είμαστε ενάντια σε κάθε είδους προσωπική επίθεση στον Θανάση Στεργίου, συνάδελφο Μηχανικό και μέλος της Δ.Ε. του Τμήματος μας, διότι από όσο γνωρίζουμε ο συνάδελφος ανέλαβε νομότυπα τα καθήκοντά του ως Πρόεδρος του Ταμείου Αλληλοβοήθειας (ΦΕΚ 634/ΥΟΔΔ/30-11-2017) και ουδεμία εμπλεκόμενη πλευρά διαφώνησε για τον ορισμό αυτό.

Η άψογη μέχρι σήμερα συμπεριφορά  στα υπηρεσιακά του καθήκοντα  και όχι μόνο, το προσωπικό  ήθος που τον διακρίνει, ως άτομο και ως συνάδελφο, μας κάνει να πιστεύουμε ότι ως «Μηχανικός» έχει την πλέον κατάλληλη υποδομή για να συντελέσει στην επίλυση των διαφόρων προβλημάτων και να βοηθήσει έτσι ώστε το ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ να κρατήσει την αξιοπιστία του, τη διαφάνεια και τον επικουρικό και κοινωνικό χαρακτήρα του προς τους εργαζόμενους.


Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

Ανοιχτή επιστολή προς τους συναδέλφους εργαζόμενους στο ΥΠΠΟΑ

(το κείμενο εκφράζει τις απόψεις του υπογράφοντα)


Ποιο είναι το πρόβλημα;

Ανοιχτή επιστολή προς τους συναδέλφους εργαζόμενους στο ΥΠΠΟΑ

Εδώ και μερικές μέρες έχει αρχίσει και συνεχίζεται μία κατάληψη στο κτίριο του Ταμείου Αλληλοβοήθειας των Υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ (ΤΑΥΠΥΠΠΟ) από την Ομοσπονδία των εργαζομένων.
Αισθάνομαι, λοιπόν, την ανάγκη να θέσω δημόσια, ως πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΥΠΥΠΠΟ, δύο ερωτήματα προς τους συναδέλφους που πήραν την απόφαση αυτή και είμαι σίγουρος ότι θα βοηθήσουν στο να ξεκαθαρίσουν πολλές αμφιβολίες όσων παρακολουθούν με απορία τα τεκταινόμενα. Τα ερωτήματα αυτά τα θέτω μετά από τις ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας, πού επιχειρούν να αιτιολογήσουν τις ενέργειές της, ενώ άφησα να παρέλθει ένα μικρό χρονικό διάστημα ούτως ώστε να αντιμετωπίσω με νηφαλιότητα και ψυχραιμία τις ανοίκειες και προσβλητικές εκφράσεις προς το πρόσωπό μου.

1. Πρώτο ερώτημα, σχετικά με τον ορισμό του νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
Σύμφωνα με τις ΥΑ που είναι σε ισχύ, σχετικά με τη λειτουργία του ΤΑΥΠΥΠΠΟ, το 5μελές ΔΣ συγκροτείται με απόφαση Υπουργού, μετά τη λήξη της τριετούς θητείας του απερχόμενου ΔΣ και αποτελείται από τρεις υπαλλήλους του ΥΠΠΟΑ που προτείνονται από τον εκάστοτε Υπουργό και δύο εκπροσώπους της Ομοσπονδίας εργαζομένων (ΥΑ Τασούλα, ΦΕΚ 727/24.11.2014).
Στο παραπάνω ΦΕΚ δημοσιεύτηκε η τοποθέτηση, το 2014, των τριών (3) μελών και των αναπληρωματικών τους εκ μέρους του Υπουργείου και των δύο (2) προτεινόμενων με τους αναπληρωτές τους εκ μέρους της Ομοσπονδίας. Η θητεία του ΔΣ έληξε την 24η Νοεμβρίου 2017.
Μετά την πάροδο της τριετίας και όπως προβλέπεται, ορίστηκε το νέο πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο με απολύτως όμοια διαδικασία (ΦΕΚ 634 ΥΟΟΔ/30.11.2017).
Αξίζει να επισημανθεί πως το νέο ΔΣ επιλέχθηκε με απόλυτη συναίνεση, τόσο από το Υπουργείο όσο και από την Ομοσπονδία. Συνεπώς, το ερώτημα προς τους ευρισκόμενους σε κατάληψη συναδέλφους, είναι, αν υπάρχει πρόβλημα, ποιο είναι το πρόβλημα;

2. Δεύτερο ερώτημα, σχετικά με τις ενέργειες του Διευθυντή του Ταμείου κ. Βλαντή και την αντικατάστασή του.
Όπως είναι γνωστό σε όλους, το Υπουργείο Οικονομικών, μετά από αίτημα του ΥΠΠΟΑ, διέταξε έρευνα σχετικά με τη ροή χρηματοδότησης εκ μέρους του Υπουργείου για πολλά χρόνια προς το Ταμείο Αλληλοβοήθειας, θεωρώντας ότι τα μεγάλα ποσά που διακινήθηκαν έπρεπε να αιτιολογηθούν. Ανατέθηκε, λοιπόν, στον προϊστάμενο της ΓΔΔΕ του ΥΠΟΙΚ ο έλεγχος και η αιτιολόγηση των κονδυλίων (Απόφαση 2/4200 ΔΕΕΕ/26-1-2017).
Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε και ήταν λεπτομερειακός από την Επιτροπή Συντονισμού Ελέγχων (ΕΣΕΛ). Η απόρρητη έκθεση στάλθηκε στο ΔΣ του ΤΑΥΠΥΠΠΟ για να λάβει γνώση σχετικά με τα ευρήματα που καταγραφόταν στις 141 σελίδες της. Επίσης, διαβιβάστηκε και στο ΥΠΠΟΑ για τις παρατηρήσεις του.
Το νέο ΔΣ του ΤΑΥΠΥΠΠΟ έλαβε γνώση των ευρημάτων, όπως επίσης ενημερώθηκε και για
την ανάθεση από το απελθών ΔΣ σε γνωστό δικηγορικό γραφείο της αντίκρουσης τους. Η αιτιολόγηση εκ μέρους του δικηγόρου, στάλθηκε την 23η Νοεμβρίου 2017 στο ΔΣ για να λάβει γνώση και να την αποστείλει στον ελέγξαντα επιθεωρητή με τα δικά του σχόλια.
Ωστόσο, η έκθεση του δικηγόρου διαβιβάστηκε στην ΕΣΕΛ από τον Διευθυντή του Ταμείου κ. Βλαντή, στις 29 Δεκεμβρίου 2017, ήτοι με πάνω από ένα μήνα καθυστέρηση, χωρίς η ενέργεια αυτή να είναι σε γνώση του νέου ΔΣ, που είχε αναλάβει ήδη από το τέλος Νοεμβρίου. Δηλαδή, ο Διευθυντής του Ταμείου, ο οποίος ΔΕΝ είχε αντικατασταθεί και παρέμενε στη θέση του με απόφαση του τ. Υπουργού κ. Γερουλάνου (ΦΕΚ 73/17.2.2012), απέστειλε την έκθεση του δικηγόρου εν κρυπτώ, χωρίς να ενημερώσει το ΔΣ.
Θα πρέπει, επίσης, να σημειωθεί πως το νέο ΔΣ του Ταμείου, όφειλε, όπως παγίως γίνεται σε ανάλογες περιπτώσεις, να παραλάβει από το προηγούμενο ΔΣ ώστε να προχωρήσει, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών του και στη διαχείριση του κονδυλίου που πλέον είχε διαμορφωθεί, με απόφαση της Υπουργού κ. Κονιόρδου, στο ποσό του 1.000.000 €, με απόλυτη διαφάνεια και αυστηρό έλεγχο. Για το τέλος του 2017 και αρχές του 2018 είχε διατεθεί το απαραίτητο κονδύλι για τις εκκρεμότητες μισθών του προσωπικού, οφειλές προς υπαλλήλους για τις κατασκηνώσεις, καθώς και τα πάγια έξοδα λειτουργίας του Βρεφονηπιακού Σταθμού και του Ταμείου. Αμέσως μετά δόθηκε και ένα επιπλέον ποσό από το ΤΑΠΑ, περί τις 280.000 €, για τους μισθούς Φεβρουαρίου και άλλα πάγια έξοδα.
Το νέο ΔΣ, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο του, ζήτησε από τον Διευθυντή και το λογιστή του Ταμείου (εξωτερικός συνεργάτης) το προφανές, να παραδοθούν δηλ. τα απαραίτητα έγγραφα και αποδεικτικά του τελευταίου έτους, τα οποία, λογικά, θα έπρεπε να δοθούν άμεσα, καθότι είχαν ήδη πραγματοποιηθεί λεπτομερείς έλεγχοι από το προηγούμενο ΔΣ με ορκωτούς λογιστές.
Εδώ λοιπόν τίθενται διαδοχικά τα θέματα των ενεργειών του Διευθυντή κ. Βλαντή, σχετικά με την ενημέρωση του νέου ΔΣ.
α. Μη ενημέρωση ενεργειών που άπτονται του ελέγχου. Δηλαδή, δεν δόθηκε στο νέο ΔΣ η έκθεση του δικηγόρου που αντέκρουε στα ευρήματα της Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχου (ΕΣΕΛ), προκειμένου να εισηγηθεί ή απλώς να διαβιβάσει αυτά τα στοιχεία στον επιθεωρητή που έκανε τον έλεγχο.
β. Μη παράδοση από τον Διευθυντή και το λογιστικό γραφείο, που είχε συμβληθεί με το Ταμείο, των αιτούμενων στοιχείων για παραλαβή, παρά το μεγάλο χρονικό περιθώριο που δόθηκε για τη συλλογή τους (προθεσμία 15/12/2017).
Δεδομένου δε ότι ο προηγούμενος νομικός σύμβουλος του Ταμείου είχε παραιτηθεί, αποφασίστηκε, κατόπιν δικής μου εισήγησης, ως προέδρου του νέου ΔΣ, η πρόσληψη μίας νομικού και ενός λογιστή, ως συμβούλων του νέου ΔΣ τόσο για την παραλαβή, που κάποια στιγμή έπρεπε να γίνει, όσο και για την εν γένει εύρυθμη και σύννομη λειτουργία του Ταμείου.

Για την καλύτερη ενημέρωση των υπαλλήλων και του ΔΣ της Ομοσπονδίας που έχει καταλάβει τα γραφεία του Ταμείου, θα πρέπει να γίνει γνωστό πως στην κοινή συνάντηση που είχαμε με την Υπουργό κ. Κονιόρδου, το Διευθυντή του γραφείου της Υπουργού κ. Β. Πολίτη και σύσσωμο το νέο 5μελες ΔΣ αποφασίστηκε, με κοινή συναίνεση, να συνεχιστεί, με απόλυτη διαφάνεια, η λειτουργία του Ταμείου και να αρχίσει η σταδιακή ένταξη του Βρεφονηπιακού Σταθμού και του προσωπικού του στο Υπουργείο, όπως άλλωστε προβλέπει και ο Οργανισμός του ΥΠΠΟΑ. Όπως είναι λογικό, η διαδικασία αυτή απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα προκειμένου η μετάβαση να καλυφθεί από ισχυρό νομικό πλέγμα, ώστε να μη παρουσιασθεί κανένα πρόβλημα ούτε στους εργαζόμενους ούτε στην λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού.
Επειδή, ωστόσο, παρουσιάστηκε αυτή η δυσαρμονία μεταξύ του νέου ΔΣ και του Διευθυντή, με τα φαινόμενα που προαναφέρθηκαν, αποφασίστηκε τελικά η αντικατάσταση του από άλλον Υπάλληλο του Υπουργείου, ο οποίος μάλιστα έχει και αυξημένα τυπικά προσόντα (ΠΕ
προϊσταμένη Αυτοτελούς Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου), σε σχέση με τον κ. Βλαντή που διετέλεσε Διευθυντής και διαχειριστής των κονδυλίων όλα αυτά τα χρόνια που το Ταμείο ελέγχεται, αν και είναι υπάλληλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς επομένως επιστημονική, παρά μόνο εμπειρική, γνώση του αντικειμένου.
Σε σχέση, λοιπόν, με αυτό το δεύτερο ζήτημα και πάλι το ερώτημα που ανακύπτει είναι: ποιο είναι το πρόβλημα ;

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και σε όσα επισημαίνουν μέλη του προηγούμενου ΔΣ, τα οποία υποστηρίζουν πως την προηγούμενη, υπό έλεγχο, περίοδο, όλα όσα έχουν γίνει έχουν απολύτως ελεγχθεί από ορκωτούς λογιστές και ότι όλες οι δαπάνες είναι δικαιολογημένες. Διευκρινίζω, λοιπόν, πως το νέο ΔΣ ακούει τη διαβεβαίωση της απόλυτης καθαρότητας των οικονομικών στοιχείων, δεν μπορεί, ωστόσο, να έχει ιδία αντίληψη για την περίοδο που ελέγχεται. Προχωρά στην υλοποίηση και μόνο των νέων κατευθύνσεων του Ταμείου.
Ειλικρινά θα χαρώ εγώ προσωπικά αλλά και όλο το νέο ΔΣ να τελειώσει ο έλεγχος και όλα να αποδειχθούν σύννομα.
Όσο για την κατάληψη που δημιουργεί πρόβλημα στη δράση του Ταμείου (καταβολή μισθών, αποζημίωση κατασκηνώσεων, πάγια και παραλαβές), απορώ γιατί αυτή γίνεται από μία Ομοσπονδία που διοίκησε αυτοδύναμα το Ταμείο και που είναι σίγουρη για την καθαρότητα των ευρημάτων του ελέγχου. Πιστεύω ότι αυτή πρώτη θα έπρεπε να επιχαίρει για την διαφάνεια του ελέγχου που θα έδειχνε σε όλους την καθαρότητά της.
Όσο για τον τέως Διευθυντή κ. Βλαντή, πέραν των ανωτέρω, δεν ήταν καιρός να αντικατασταθεί, ώστε να μην υπάρχουν και υπόνοιες ότι επιχειρείται κάλυψη τυχόν ανομιών;
Για άλλη μια φορά λοιπόν θα αναρωτηθώ, για ποιο λόγο γίνεται η κατάληψη; Για την αντικατάσταση ενός Διευθυντή, που εσκεμμένα η μη, παραπληροφόρησε αλλά και αρνήθηκε να παραδώσει απλά στοιχειά για τη λειτουργία του Ταμείου;

ΥΓ: Θα ήθελα αυτές οι παρατηρήσεις μου να μπουν στον προβληματισμό, όχι μόνο των καταληψιών αλλά και κάθε συναδέλφου στο ΥΠΠΟΑ.
Σε καθε "πηγαδάκι" να μπαίνει συνεχώς το ερώτημα: ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΑ ΤΑΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑΓΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ;


Ο Πρόεδρος του ΔΣ ΤΑΥΠΥΠΠΟ

Στεργίου Αθανάσιος
Πολιτικος Μηχανικός ΠΕ
με Α' βαθμό

8/2/2018