Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΟΧΙ στις ελαστικές μορφές απασχόλησης


Αυτόνομη Παρέμβαση 

ΟΧΙ στις ελαστικές μορφές απασχόλησης 

Αγώνας για μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα

Δελτίο Τύπου της Αυτόνομης Παρέμβασης
Η Αυτόνομη Παρέμβαση, με αφορμή την αυριανή κινητοποίηση της ΠΟΕ-ΟΤΑ  
στον  ΟΑΕΔ  για  τους  εργαζομένους  με  πεντάμηνες συμβάσεις δουλείας
στα   προγράμματα   «κοινωνικής» εργασίας, θέλει να επισημάνει τα εξής:

Η κυβέρνηση και η τρόικα, με πρόσχημα τη μείωση των δαπανών:

1.Διαλύουν τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, κλείνουν νοσοκομεία και σχολεία και εμπορευματοποιούν τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά, με αποτέλεσμα εκατομμύρια συμπολίτες μας να μην έχουν πρόσβαση σ’ αυτά.

2.Διαλύουν τις υπηρεσίες του Δημοσίου και απολύουν χιλιάδες εργαζομένους, και την ίδια ώρα εισάγουν το νέο-μεσαίωνα εργασίας στις κοινωνικοπρονοιακές υπηρεσίες, προσλαμβάνοντας υπαλλήλους με ελαστικές σχέσεις εργασίας, χωρίς δικαιώματα, σχέσεις εργασίας δηλαδή που παραπέμπουν άμεσα σε καθεστώς ομηρίας και δουλείας τους εργαζομένους.

Κυβέρνηση και τρόικα δείχνουν ότι βασική πολιτική επιλογή τους είναι η άλωση των εργασιακών σχέσεων, η κατάργηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων και η εκχώρηση βασικών υπηρεσιών του Δημοσίου σε ιδιώτες.

Η Αυτόνομη Παρέμβαση βρίσκεται απέναντι σ’ αυτές τις πολιτικές και αγωνίζεται για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και αξιοπρεπείς μισθούς, για την παροχή δωρεάν υπηρεσιών στους πολίτες.

Η συντελούμενη ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων στο Δημόσιο οδηγεί σε εργασιακές συνθήκες ζούγκλας και μεσαίωνα στον ιδιωτικό τομέα, ενώ η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την εργασία στο Δημόσιο όχι για την ικανοποίηση των βασικών κοινωνικών αναγκών αλλά ως παράγοντα φιλανθρωπίας.

Η Αυτόνομη Παρέμβαση καλεί τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα να αγωνιστούν για την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων που οδηγούν σε συνθήκες δουλειάς, ενώ όπου προσλαμβάνονται εργαζόμενοι με αυτές τις μορφές απασχόλησης, τους καλεί να διεκδικήσουν ίση αμοιβή για ίση εργασία και εφαρμογή των ΣΣΕ.

Αποκαλυπτικό κειμενο του Γραφ. Προϋπολογισμού της Βουλής


«Τους φορολογείτε άγρια, δεν έχουν πια να πληρώσουν»: ένα ακόμη χαστούκι στην κυβέρνηση από το γρ. Προϋπολογισμού της Βουλής

Η περαιτέρω φοροεπιβάρυνση «δεν συνεπάγεται περισσότερα φορολογικά έσοδα λόγω εξάντλησης της φοροδοτικής ικανότητας και ενίσχυσης της φοροδιαφυγής», αναφέρει χαρακτηριστικά στην τριμηνιαία έκθεσή του, απαριθμώντας τα δυσβάσταχτα φορτία που επωμίστηκαν οι φορολογούμενοι τα τρία τελευταία χρόνια. Επιπλέον, προσθέτει πως χωρίς «διεθνή ή ευρωπαϊκή ρύθμιση» το δυσθεώρητο δημόσιο χρέος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί.

 Όπως αναφέρεται στην τριμηνιαία έκθεση Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2013 που συνοδεύει την Έκθεση Πεπραγμένων για το ίδιο έτος που παρέδωσε ο επικεφαλής του Γραφείου καθηγητής Π.Λιαργκόβας στον πρόεδρο της Βουλής Ευ.Μεϊμαράκη, η περαιτέρω φοροεπιβάρυνση «δεν συνεπάγεται περισσότερα φορολογικά έσοδα λόγω εξάντλησης της φοροδοτικής ικανότητας και ενίσχυσης της φοροδιαφυγής».
 «Στην Ελλάδα οι φορολογικοί συντελεστές, τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για τις επιχειρήσεις, είναι υψηλότεροι από το μέσο όρο των χωρών τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και της Ευρωζώνης», προσθέτει, διαλύοντας έτσι τον μύθο περί υποφορολόγησης στην χώρα μας σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ - κάτι που είχε άλλωστε υποστηρίξει και ο υπ. Οικονομικών Γ. Στουρνάρας προκαλώντας και τότε σφοδρές αντιδράσεις. 

Επίσης, τονίζεται ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σχετικά με την υπερφορολόγηση των Ελλήνων πολιτών, τα εξής:
  • Από το 2010 αυξάνεται συνεχώς η φορολογία όταν την ίδια περίοδο μειώνονται οι μισθοί και οι συντάξεις και η ανεργία ανεβαίνει. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε επιδείνωση των όρων διαβίωσης των πολιτών.
     
  • Οι ανώτατοι φορολογικοί συντελεστές για κάθε κατηγορία εισοδήματος στην πραγματικότητα είναι μεγαλύτεροι, καθώς με την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, επιβάλλεται επιπλέον φόρος από 1% έως 4%.
     
  • Ο φόρος εισοδήματος για μισθωτούς και συνταξιούχους έχει έως και επταπλασιαστεί από το 2010 μέχρι σήμερα, ενώ ο φόρος που θα πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα είναι αυξημένος έως και εννέα φορές.
     
  • Το συνολικό ποσό που πληρώνουν οι φορολογούμενοι για τα ακίνητα επταπλασιάστηκε από το 2009 φτάνοντας τα 3,5 δισ. ευρώ από μόλις 500 εκατ. Ευρώ
     
  • Στα ακίνητα προστέθηκε και ο φόρος υπεραξίας
     
  • Ο ΦΠΑ αυξήθηκε από το 2010 τέσσερις φορές.
     
  • Τα τεκμήρια και τα τέλη κυκλοφορίας αυξήθηκαν από το 2010 δύο φορές, ενώ οι φόροι στα καύσιμα τρεις φορές.
     
  • Από τον Μάιο του 2010 επιβλήθηκε για πρώτη φορά φόρος στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και από το 2011 και στο φυσικό αέριο Η εξίσωση των φορολογικών συντελεστών στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης οδήγησε σε αύξηση των φόρων κατά 450%.
  •  Το Γραφείο Προϋπολογισμού εκτιμά ωστόσο ότι «η δημοσιονομική σταθεροποίηση έχει συμβάλει στη μείωση της αβεβαιότητας και τη βελτίωση επιχειρηματικού κλίματος και έχει εδραιώσει τη θέση της χώρας μας στην ευρωζώνη».
Όμως, τονίζεται, ενώ η δημοσιονομική προσαρμογή χαρακτηρίζεται από σημαντική πρόοδο, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που σχετίζονται με τις ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του κράτους, στη γραφειοκρατία, στο επιχειρηματικό περιβάλλον, στην αγορά, στη δικαιοσύνη, στην παιδεία, στην πάταξη της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής.

«Σταθεροποίηση, αλλά με εξασθένιση των μακροχρόνιων προοπτικών ανάπτυξης - διεύρυνση των ανισοτήτων»

Μάλιστα παρατηρείται ότι «η αναντιστοιχία ουσιαστικής προόδου στον τομέα των μεταρρυθμίσεων σε σχέση με τον δημοσιονομικό τομέα, είχε σαν αποτέλεσμα τη διαφαινόμενη σταθεροποίηση μεν της οικονομίας, με ταυτόχρονη όμως εξασθένιση των μακροχρόνιων προοπτικών για ανάκαμψη, τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και τη διόγκωση της ανεργίας σε πρωτοφανή επίπεδα: προβλήματα τα οποία μπορούν να εξελιχθούν σε κινδύνους για την μετέπειτα πορεία της χώρας».
Αναφορικά με τον «ελλιπή, περιστασιακό και αποσπασματικό χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων», όπως χαρακτηρίζεται, αναφέρεται ως παράδειγμα, ότι «ο στόχος της εσωτερικής υποτίμησης επιδιώχθηκε σχεδόν αποκλειστικά μέσω των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας και κυρίως με τη μείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας ενώ αγνοήθηκε (ή δεν επιδιώχθηκε επιτυχώς) η ταυτόχρονη μεταρρύθμιση στην αγορά αγαθών». «Έτσι οι τιμές δεν έπεσαν επαρκώς, ένα μικρό μέρος της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας διαβρώθηκε από την ανατίμηση του ευρώ και το βιοτικό επίπεδο των καταναλωτών μειώθηκε δραματικά», τονίζεται σχετικά.
Όσον αφορά την επαγγελλόμενη και επιδιωκόμενη άμεση έξοδο της χώρας μας στις αγορές για νέα δάνεια, το Γραφείο Προϋπολογισμού σημειώνει ότι «έχει μεν κάποια λογική, πλην όμως θα επιβαρύνει τη δημοσιονομική προσαρμογή τα επόμενα χρόνια για έναν απλό λόγο: τα επιτόκια θα είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθεροποίησης (ΕΜΣ)».

 

Σε δυσθεώρητα ύψη το χρέος

Το Γραφείο Προϋπολογισμού υπογραμμίζει εξάλλου ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, παρά το μέγεθος της δημοσιονομικής προσαρμογής, το δημόσιο χρέος παραμένει στα δυσθεώρητα ύψη του 170% λειτουργώντας αποτρεπτικά για τους πιθανούς επενδυτές (άρα και για την ανάπτυξη)». 
«Η Ελλάδα, από μόνη της, δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, δηλαδή να πληρώσει τους τόκους και να αποπληρώσει ληξιπρόθεσμα δάνεια ως το 2020 ή 2022 χωρίς μια διεθνή-Ευρωπαϊκή ρύθμιση αντιμετώπισης του χρέους», σημειώνεται. 
Και συστήνεται ότι: «Η ελληνική πολιτική οφείλει να λάβει υπόψη τις εξελίξεις στην ΕΕ και Ευρωζώνη που ορίζουν πλέον ολοένα και περισσότερο το πλαίσιο εντός του οποίου θα μπορεί μια εθνική κυβέρνηση να κινηθεί».
(με πληροφορίες από το in.gr)
Oλόκληρη την 86σέλιδη έκθεση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής (www.pbo.gr)

Τι είναι το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του:
Το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή ιδρύθηκε σύμφωνα με το αρ.36Α του Κανονισμού της Βουλής. Επίσης, λειτουργεί σύμφωνα με τον Ειδικό Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας και Οργάνωσης του, ΦΕΚ 2123/Β’/31-12-2010, και αποτελεί οργανική μονάδα της Βουλής.
Tο Γραφείο στεγάζεται στις εγκαταστάσεις της Βουλής, και υπάγεται απ’ ευθείας στον Πρόεδρο της Βουλής. 
 Έργο του Γραφείου είναι η παρακολούθηση της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του Κράτους, η στήριξη του έργου δύο Επιτροπών της Βουλής (της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής του Απολογισμού και του Γενικού Ισολογισμού του Κράτους και Ελέγχου της Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του Κράτους, καθώς και της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων), και η σύνταξη και υποβολή, προς τις ανωτέρω επιτροπές, τακτικών τριμηνιαίων και ετήσιων εκθέσεων, που αφορούν την τήρηση των δημοσιονομικών στόχων, οι οποίοι τίθενται στα Μεσοπρόθεσμα Δημοσιονομικά Πλαίσια Στρατηγικής.
Οι αναλύσεις του Γραφείου επικεντρώνονται στα κυριότερα ζητήματα της ελληνικής οικονομίας.
Επίσης, οι αναλύσεις αυτές γίνονται υιοθετώντας τη συγκριτική ανάλυση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάδειξη και συζήτηση προβλημάτων από τη σκοπιά της σύγχρονης ακαδημαϊκής έρευνας.

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

ΑΔΕΔΥ, ΠΑΝΑΤΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 23/1

4ωρη παναττική στάση εργασίας (10:00-14:00) έχει εξαγγείλει η ΑΔΕΔΥ για σήμερα Πέμπτη 23/1/2014 και συγκέντρωση στα Δικαστήρια της οδού Ευελπίδων που δικάζεται ο Παύλος Αντωνόπουλος. Ο Π. Αντωνόπουλος μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ, δικάζεται από αναβολή  με την ανυπόστατη κύρια κατηγορία της «συμμετοχής σε παράνομη συγκέντρωση», όπως "αποφάσισε και διέταξε" ο αστυνομικός διευθυντής  κατόπιν εντολής της συγκυβέρνησης. 

Υπενθυμίζουμε ότι στις 8/1/2014, ημέρα της γνωστής φιέστας στο Ζάππειο για την ανάληψη  της ελληνικής προεδρίας στην ΕΕ, είχαν απαγορευτεί οι συγκεντρώσεις και οι πορείες στην Αθήνα.


Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Εξελίξεις στο θέμα της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Με επείγουσα εγκύκλιο του Υπουργού ΔΜΗΔ Κυρ. Μητσοτάκη παγώνουν οι διαδικασίες αξιολόγησης που βρίσκονται σε εξέλιξη με βάση τις ισχύουσες διατάξεις (Π.Δ. 318/1992). 

Η αξιολόγηση κατά το ΥΔΜΗΔ θα γίνει με βάση τις νέες διατάξεις που η συγκυβέρνηση προωθεί προς ψήφιση στο Βουλή.

Για τη νέα μορφή αξιολόγησης έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενη ανάρτησή μας


Για πληρέστερη ενημέρωση παραθέτουμε απόσπασμα από το σχετικά άρθρο του Νομοσχεδίου

Άρθρο 19: Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης

Το άρθρο 7 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 7
Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης
1. Τα ανώτατα ποσοστά υπαλλήλων που είναι δυνατόν να αξιολογούνται με την κλίμακα βαθμών του άρθρου 8 του Π.Δ. 318/1992 καθορίζονται ως εξής:
α. Με τους βαθμούς 9 έως 10 αξιολογείται ποσοστό έως και 25 % των υπαλλήλων.
β. Με τους βαθμούς 7 έως 8 αξιολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων.
γ. Με τους βαθμούς 1 έως 6 αξιολογείται ποσοστό έως και 15% των υπαλλήλων.
2. Τα ποσοστά της παρ. 1 του παρόντος άρθρου υπολογίζονται επί του συνόλου των υπαλλήλων που υπηρετούν στην ίδια Γενική Διεύθυνση.
Ο επιμερισμός των ποσοστών αξιολόγησης σε κάθε Γενική Διεύθυνση γίνεται με απόφαση του οικείου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης στο σύνολο των υποκείμενων οργανικών μονάδων μέχρι και επιπέδου Τμήματος ή αντιστοίχου επιπέδου οργανικής μονάδας. Για τον επιμερισμό αυτό λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, ιδίως:
α) η παραγωγικότητα των μονάδων
β)οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων σε σχέση με τις προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής.
γ) η κατανομή των υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα.


Άρθρο 21: Αυτοαξιολόγηση


Η παρ. 2 του άρθρου 11 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «Η βαθμολογία που δίνει ο ίδιος ο αξιολογούμενος στα ουσιαστικά του προσόντα κατ` ουδένα τρόπο επηρεάζει τη βαθμολογία που δίνει ο αξιολογητής σ` αυτόν, ούτε επιφέρει οποιοδήποτε άλλο έννομο αποτέλεσμα. Αποσκοπεί απλώς στο να γνωρίζει ο αξιολογητής την εικόνα που ο ίδιος ο αξιολογούμενος έχει για τον εαυτό του. Μπορεί επίσης ο αξιολογητής να εκτιμήσει με βάση την αυτοαξιολόγηση, την ανάγκη να καλέσει σε συνέντευξη τον αξιολογούμενο.»

Άρθρο 23: Αξιολογητές

Το άρθρο 14 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 14
Αξιολογητές
1. Την αξιολόγηση ενεργεί αυτοτελώς ένας προϊστάμενος ανάλογα με τη θέση του αξιολογούμενου στην ιεραρχία της οικείας δημόσιας υπηρεσίας ή του οικείου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, δηλαδή ο προϊστάμενος της αμέσως υπερκείμενης οργανικής μονάδας εκείνης που υπηρετεί ο αξιολογούμενος, όταν υπάρχει, κατόπιν γραπτής και τεκμηριωμένης εισήγησης του άμεσου προϊσταμένου του, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου. Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται υπερκείμενη οργανική μονάδα, ο υπάλληλος αξιολογείται από τον άμεσο προϊστάμενό του χωρίς να απαιτείται εισήγηση.
2. ....
3. Αξιολογητής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, μετά από γραπτή και τεκμηριωμένη εισήγηση από τον άμεσο προϊστάμενό του.
4. Αξιολογητής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης. 


 

Άρθρο 29: Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης


1. Σε κάθε υπουργείο, αποκεντρωμένη διοίκηση, περιφέρεια ή αυτοτελή δημόσια υπηρεσία και σε κάθε νομικό πρόσωπο δημόσιου δικαίου, το οποίο έχει δικό του υπηρεσιακό συμβούλιο, συνιστάται Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία συγκροτείται κατά περίπτωση με απόφαση του οικείου Υπουργού ή του οικείου Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή του Περιφερειάρχη και αποτελείται από τρεις Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων του οικείου φορέα, εκ των οποίων Πρόεδρος ορίζεται ο αρμόδιος για θέματα προσωπικού, με ισάριθμους αναπληρωτές Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων και εάν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν ορίζονται μέλη, τακτικά και αναπληρωματικά, Προϊστάμενοι Διευθύνσεων. Τα ν.π.δ.δ., που δεν έχουν δικό τους υπηρεσιακό συμβούλιο, υπάγονται στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του φορέα από τον οποίο εποπτεύονται. Γραμματέας της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης ορίζεται υπάλληλος με βαθμό τουλάχιστον Δ΄ της Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού του οικείου φορέα.
2. Έργο της Επιτροπής είναι η αξιολόγηση των ενστάσεων του άρθρου 19 του Π.Δ. 318/1992, όπως ισχύει, καθώς και των εξαιρετικών επιδόσεων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του Π.Δ. 318/1992.

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

ΟΧΙ ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ...

Ένα άρθρο στο αμερικανικό περιοδικό TIME (διαβάστε το στα αγγλικά εδώ) αποκαλύπτει τους στόχους και τους σχεδιασμούς για την επόμενη μέρα των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων της χώρας μας. 

Με τον προκλητικό (ή και προφητικό) τίτλο "Can Privatization Save the Treasures of Ancient Greece?" (Μπορεί η ιδιωτικοποίηση να σώσει τους θησαυρούς της αρχαίας Ελλάδας;) ο περίπου συνταξιούχος αμερικανός αρχαιολόγος Stephen Miller, αποκαλυπτει τους στόχους του κεφαλαίου για να βάλει χέρι στη διαχείριση των μνημείων, των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων της χώρας μας.


Όπως έχουμε πολλές φορές υποστηρίξει ως ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, η ιδιωτικοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς περνά μέσα από την εκχώρηση της διαχείρισης αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και μουσείων στους ιδιώτες, είτε απ ευθείας, είτε με κάποια παραλαγή τύπου ΣΔΙΤ.

Η διαχείριση των αρχαιολογικών χώρων δεν προϋποθέτει σοβαρές επενδύσεις σε κεφάλαιο, όπως π.χ. οι αναστηλώσεις. Πρόκειται για μια νεο-αποικιακού τύπου μπίζνα που εδώ και καιρό σταδιακά υλοποιείται στην Ελλάδα των Μνημονίων της εξαθλίωσης. Η προσπάθεια των Κυβερνήσεων να "δέσουν" την πολιτιστική κληρονομιά στο άρμα του τουρισμού είναι εδώ και καιρό γνωστή σε όλους και έχει εκφραστεί ποικιλοτρόπως (από το ενιαίο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, έως τις fast track διευκολύνσεις στους ιδιώτες).

Άρθρα σαν αυτά στο περιοδικό ΤΙΜΕ λειτουργούν είτε ως λαγοί, είτε απλά προοικονομούν αυτά που σχεδιάζονται για το μέλλον. Οι χλιαρές και χαλαρές διαψεύσεις και τα "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε" που παρουσιάζονται ως απόψεις της ελληνικής πλευράς μάλλον πρέπει να μας ανησυχούν παρά να μας καθησυχάζουν.

Αυτό το μοντελάκι προτείνει ο αμερικανός αρχαιολόγος Stephen Miller, που απ' ότι φαίνεται εργάζεται χρόνια στο ναό του Δία στη Νεμέα (επ ευκαιρία κάποτε πρέπει να ξαναμιλήσουμε και για τον ρόλο των Ξένων Αρχαιολογικών Σχολών...). Σύμφωνα με το δημοσίευμα κατέθεσε πρόταση προς τη συγκυβέρνηση, με την οποία ζητούσε ιδιωτικές εταιρείες να αναλάβουν την ανάπτυξη, προώθηση και ασφάλεια ορισμένων αρχαιολογικών χώρων με αντάλλαγμα να λαμβάνει ένα μέρος από τα έσοδα των εισιτηρίων. 

Το ΤΙΜΕ σπεύδει να σχολιάσει: «Ο Μίλερ έχει μία λύση που πιστεύει ότι θα φέρει δουλειές και θα προστατεύσει τον μεγάλο αρχαιολογικό πλούτο της Ελλάδας από την φθορά της οικονομικής κρίσης που έχει κλείσει αρχαιολογικούς χώρους, διέλυσε μουσεία και προκάλεσε κύμα λεηλασιών"...

Για όσους σκεφτούν ότι πρόκειται για μια υπερβολή, την οποία η Ελληνική Κυβέρνηση έσπευσε να απορρίψει, ας θυμηθούμε ότι τα πρώτα βήματα έχουν ήδη συντελεστεί με την εμπλοκή του εφοπλιστικού κεφαλαίου (κρουαζιέρες) στα ωράρια λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και την ανάληψη από την πλευρά του ενός μέρος του οικονομικού κόστους. Βήματα έχουν ήδη συντελεστεί με το μισοδημόσιο μισοιδιωτικό Νέο Μουσείο Ακρόπολης, με τους εργαζόμενους μέσω των κάτεργων ΜΚΟ κλπ.

Απομένει σε όλους εμάς να βάλουμε φρένο στα σχέδια αυτά και να στείλουμε όλους αυτούς (ντόπιους και ξένους "επενδυτές" και "σωτήρες") στα αζήτητα και στα σκουπίδια της ιστορίας.

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Αξιολόγηση: ο φερετζές των απολύσεων



Αξιολόγηση: ο φερετζές των απολύσεων

(του Γ. Στεφ.)

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων δεν είναι στην πραγματικότητα νέες. Αποτελούν συνέχεια και κλιμάκωση μιας προηγούμενης προσπάθειας της συγκυβέρνησης να κατασκευάσει  ένα ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο που θα «νομιμοποιεί» τις απολύσεις των εργαζομένων. Έτσι δεν θα απολύει η Κυβέρνηση αλλά θα φταίει ατομικά ο κάθε εργαζόμενος που δεν ήταν «καλός», «αποδοτικός», «επαρκής», «κατάλληλος».  Έχουμε ξαναγράψει για το ιδεολόγημα της αξιοκρατίας και της αξιολόγησης, αξίζει όμως να επισημάνουμε κάποια στοιχεία.


Με βάση όσα έχουν δει φως της δημοσιότητας, με τη γνωστή μέθοδο των διαρροών στον φιλικό προς την Κυβέρνηση Τύπο (ΝΕΑ, ΕΘΝΟΣ κλπ), το σχέδιο βασίζεται στην εισαγωγή μιας "νόρμας" – ποσόστωσης  για την άμεση κατηγοριοποίηση της απόδοσης των εργαζομένων σε 3 βαθμίδες (υψηλή, μέτρια και χαμηλή). 


Η «αξιολόγηση» των υπαλλήλων σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης προβλέπει το 25% των υπαλλήλων κάθε Γεν. Διεύθυνσης να μπορεί να αξιολογηθεί με «άριστα», το 60% να αξιολογηθεί με ενδιάμεση βαθμολογία («μέτριοι») και το 15% να λάβει χαμηλή βαθμολογία και αυτομάτως να υπαχθεί στην γκρίζα ζώνη του «υποψήφιοι διαθέσιμου» (δηλ. υπό απόλυση). Η αξιολόγηση θα γίνεται από τους Τμηματάρχες (…)!


Πρόκειται για μια αντιγραφή της ποσόστωσης  που υπάρχει για την ανέλιξη από βαθμό σε βαθμό (π.χ. από τον Ε΄ στον Δ΄, από τον Δ΄ στον Γ΄ κ.ό.κ.). Έτσι θεσπίζεται ένα δεύτερο φίλτρο για τους εργαζόμενους, ένα πλαίσιο συνεχών κρίσεων και αξιολογήσεων που κάθε αποτυχία θα ανοίγει την πόρτα της απόλυσης.


Μια τέτοια εξέλιξη αυτομάτως πυροδοτεί και θεσμοθετεί ένα νέο τύπο πελατειακών σχέσεων, εκβιασμών και υποταγής. Ο Τμηματάρχης, δηλαδή ένα πρόσωπο που εντάσσεται μάλλον χαμηλά στην εσωτερική δομή και ιεραρχία, που συχνά έχει τοποθετηθεί στη θέση αυτή κατ’ ανάθεση από την πολιτική ηγεσία ή κάποτε «κρίθηκε» και έκτοτε συνεχίζει να εκτελεί καθήκοντα παρά τη λήξη της τυπικής θητείας του, ελέω της πολιτικής ηγεσίας, αναλαμβάνει να κάνει τη «βρώμικη δουλειά» (κάτι σαν τους λοχίες στο στρατό). Οι ευθύνες και τα κριτήρια μπορούν εύκολα να αλλάζουν, να μεταβάλλονται, να διαχέονται, από Τμήμα σε Τμήμα κι από Διεύθυνση σε Διεύθυνση, ενώ τα ανώτερα στρώματα της γραφειοκρατίας (δηλ. κατά βάση το προσωπικό εκείνο που υπηρετεί σε πιο πολιτικές θέσεις) παραμένουν στο απυρόβλητο και δεν χρεώνονται τίποτα… 


Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σοφία για να καταλάβουμε πως ο κάθε υπάλληλος χάνει κάθε ίχνος ανεξαρτησίας στο πλαίσιο άσκησης της διοίκησης. Η εσωτερική δημοκρατία που χαρακτήρισε τη δημόσια διοίκηση τις προηγούμενες δεκαετίες, η αποκαθήλωση της αυθεντίας και παντοδυναμίας του Προϊσταμένου που χαρακτήριζε ολόκληρη της δημόσια διοίκηση μέχρι και το 1981 αναιρείται και αντικαθίσταται από ένα νέο σύνολο τυπικών και άτυπων κανόνων και συμπεριφορών. Υποταγή, δουλικότητα προς τον προϊστάμενο (το γνωστό «γλύψιμο»), ένας στρατός υπαλλήλων “yes men”, αφού οτιδήποτε διαφορετικό θα μπορεί εύκολα να καταστήσει κάθε εργαζόμενο ως «προτεινόμενο προς διαθεσιμότητα».


Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον ανασφάλειας, φόβου, τρομοκρατίας και πελατειακών σχέσεων είναι φανερό ότι κάθε έννοια αξιοπρέπειας, αλληλεγγύης, συλλογικότητας καταργείται. Η οσφυοκαμψία, η ρουφιανιά, η αποθέωση του ατομισμού ως στάση ζωής είναι τα νέα πρότυπα. Η φιγούρα του εργαζόμενου λίγο θα απέχει με εκείνη του φοβισμένου ανθρωπάκου του Λαζόπουλου που σιγοψιθύριζε «αϊ χάσου μυρμηγκάκι».


Σ’ όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε την επιρροή που θα ασκήσουν μια σειρά από κρίσιμες μεταβολές που βρίσκονται σε εξέλιξη, με πιο καθοριστική εκείνη των νέων οργανισμών. Έχουμε ξαναπεί ότι ο Οργανισμός δεν είναι ένα αθώο, ουδέτερο ζήτημα. Μέσα από τον Οργανισμό περιγράφονται όχι μόνο οι (συρρικνωμένες) δομές (π.χ. Διευθύνσεις, Τμήματα) αλλά και αρμοδιότητες Υπηρεσιών και εργαζομένων. Ο κίνδυνος να «τσιμπήσουμε» σε διαβεβαιώσεις ότι ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων δεν θα μεταβληθεί και από αυτό να συμπεράνουμε ότι δεν έχουμε λόγο να ανησυχούμε είναι μεγάλος. 


Διότι δεν αρκεί ο αριθμός από μόνος του. Υπεισέρχονται και άλλες εξαιρετικά κρίσιμες παράμετροι όπως η κατανομή του προσωπικού στις νέες δομές, η περιγραφή των ειδικοτήτων σε κάθε υπηρεσιακή μονάδα και ειδικά σε μονάδες με ίδιες ή παρεμφερείς αρμοδιότητες. Χωρίς να επεκταθούμε σε λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή ο κίνδυνος χιλιάδες (κυριολεκτικά) εργαζόμενοι να βρεθούν μπροστά στο δίλημμα ή αποδέχεσαι τη μετακίνησή σου ή απολύεσαι είναι κάτι παραπάνω από ορατός. Μια τέτοια εξέλιξη θα επιτρέπει στη συγκυβέρνηση του ΔΝΤ και της ΕΕ να ισχυρίζεται ότι η ίδια δεν απολύει κανέναν, απλά ο υπάλληλος δεν δέχθηκε την μετακίνησή του… και άρα «λογικά» απολύθηκε. Προφανώς μια τέτοια εξέλιξη θα επιτρέψει στη συγκυβέρνηση να απαλλαγεί από τους πολιτικά ενοχλητικούς εργαζόμενους, μεταθέτοντάς τους στην «πινέζα» του χάρτη… 


Όλα αυτά δεν οδηγούν, όπως ψευδώς διατείνεται η συγκυβέρνηση των Μνημονίων, στη βελτίωση του Δημόσιου Τομέα (κάποτε πρέπει να ξεκαθαρίσουμε και τι εννοεί ο καθένας όταν μιλά για «βελτίωση»). Εντάσσονται σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο που περιλαμβάνει τις μνημονιακές δεσμεύσεις για χιλιάδες απολύσεις στο Δημόσιο Τομέα, την απόσπαση αρμοδιοτήτων και την ιδιωτικοποίηση λειτουργιών του προς όφελος του κεφαλαίου, το σπάσιμο της τελευταίας νησίδας με χαρακτηριστικά σταθερής εργασίας (γεγονός που με τη σειρά του θα χειροτερέψει τις τριτοκοσμικές συνθήκες εργασίας στον ιδιωτικό τομέα), το χτύπημα του μόνου υπαρκτού και ενεργού (παρά τις αδυναμίες και τα προβλήματα) συνδικαλιστικού κινήματος.


Απέναντι σ’ αυτά δεν μπορεί να υπάρξει καμιά μέση οδός! Δεν υπάρχει κανένα πραγματικό περιθώριο «παζαριού» (ή διαβούλευσης), ανεξάρτητα από προθέσεις, προσδοκίες ή αυταπάτες. Καθώς η σύγκρουση βαδίζει στα όριά της, οι εργαζόμενοι είτε το θέλουν, είτε όχι πρέπει να δώσουν μια κρίσιμη και αποφασιστική μάχη. Και στη μάχη αυτή δεν αρκούν οι «πρωτοπορίες», ούτε φυσικά οι «εκπρόσωποι». Στη μάχη αυτή χρειάζεται κάτι περισσότερο από τη συστράτευση όλων.  

Χρειάζεται να αποκαλύψουμε το πραγματικό περιεχόμενο και τους πραγματικούς στόχους, απαιτείται να συγκρουστούμε με κυρίαρχα ιδεολογήματα του νεοφιλελευθερισμού. Μόνο αν κατορθώσουμε να αποκαλύψουμε και να απονομιμοποιήσουμε στη συνείδηση των εργαζομένων και της κοινωνίας τα ιδεολογήματα της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας θα έχουμε τη δυνατότητα να αποτρέψουμε τα σχέδια της συγκυβέρνησης.

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

Περί της εισφοράς αλληλεγγύης

Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορούν διάφορες πληροφορίες ότι η εισφορά αλληλεγγύης (άρθρο 29 του Ν.3896/2011) κρίθηκε αντισυνταγματική. Μάλιστα κυκλοφορούν διάφορα υποδείγματα αιτήσεων (προς τις Εφορείες ή τη Διεύθυνση Οικονομικών του ΥΠΠΟΑ) που πολλοί συνάδελφοι συμπληρώνουν και υποβάλουν για να τους επιστραφεί το ποσό που έχει παρακρατηθεί από το 2011 έως σήμερα.

Καθώς "επίσημη" ενημέρωση δεν υπάρχει, αυτή έχει αντικατασταθεί από φήμες και τα γνωστά κάπου κάποιος κάτι μου είπε... (Το θέμα φαίνεται να ξεκίνησε από ένα sms...) Επειδή πιστεύουμε ότι στις εποχές που ζούμε το ράδιο αρβύλα δεν εξυπηρετεί τους εργαζόμενους ψάξαμε λίγο το θέμα.

Όσο έχουμε ψάξει το θέμα δεν βρήκαμε καμιά συγκεκριμένη απόφαση (αριθμός και έτος έκδοσης) του ΣτΕ, το οποίο είναι και το αρμόδιο δικαστήριο.  Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει κάποια πρωτόδικη απόφαση (κάποιο Πρωτοδικείο κάπου στην Ελλάδα...), ωστόσο είναι προφανές ότι ακόμη κι αν υπάρχει δεν έχει καταστεί αμετάκλητη (αμετάκλητες είναι οι αποφάσεις του ΣτΕ). Βρήκαμε επιστολή της Νομικής Συμβούλου της ΔΟΕ (Μ. Τσίπρα) με ημερομηνία 31-12-2013, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται: 
"Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, μέχρι σήμερα, δεν έχει δημοσιευτεί κάποια δικαστική απόφαση, με την οποία να κρίνεται αμετάκλητα, η συνταγματικότητα ή μη των ως άνω εισφορών. Είναι γνωστό βεβαίως, ότι έχουν υποβληθεί προσφυγές αναφορικά με το θέμα αυτό, οι οποίες ωστόσο, δεν έχουν κριθεί αμετακλήτως".

Στα διάφορα υποδείγματα αιτήσεων που κυκλοφορούν αναφέρεται ως ημερομηνία η 31-12-2013 κι αυτό έχει θορυβήσει τους συναδέλφους. Η ημερομηνία αυτή (31-12-2013) μπαίνει απλά για να διακοπεί η παραγραφή της αξίωσης επιστροφής των χρημάτων, η οποία είναι διετής. Η εισφορά θεσπίστηκε το 2011 και επομένως η παραγραφή για τα χρήματα που παρακρατήθηκαν το  2011 λήγει στις 31-12-2013, για τα χρήματα του 2012 στις 31-12-2014 κοκ. (Το διετές της παραγραφής προκύπτει(;) από τον Κώδικα περί Δικών Δημοσίου).

Από τη στιγμή που καταθέτει κάποιος μια αίτηση στη ΔΟΥ (Εφορεία), η Εφορεία, ως δημόσια υπηρεσία, είναι υποχρεωμένη να απαντήσει γραπτώς στον αιτούντα. Με δεδομένο ότι ως σήμερα δεν υπάρχει καμιά αμετάκλητη απόφαση η Εφορεία θα απαντήσει αρνητικά. Επί της αρνητικής απαντήσεως ο κάθε ενδιαφερόμενος (ατομικά) μπορεί να προσφύγει στο Πρωτοδικείο. Είναι προφανές ότι θα ανοίξει ένας νέος κύκλος δικαστικών προσφυγών - διεκδικήσεων με ότι αυτό συνεπάγεται...
Μερικές διευκρινήσεις:
* Για τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους αρμόδια είναι τα ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ενώ για τους συνταξιούχους, εξ όσων γνωρίζουμε, το Ελεγκτικό Συνέδριο.
* Η εισφορά αλληλεγγύης το έτος 2011 αποδόθηκε με το Εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος και τα επόμενα έτη παρακρατείται από τη Μισθοδοσία και αποδίδεται στην Εφορία. 
* Το διετές ή πενταετές της παραγραφής είναι μια "πονεμένη ιστορία" (την είχαμε ξανασυναντήσει στην περίπτωση των "176 €"). Για το θέμα υπάρχει η υπ. αριθμ. 1/2012 απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου.

Πιστεύουμε ότι με το κείμενο αυτό αποκαθίσταται στις πραγματικές διαστάσεις το θέμα που έχει προκύψει όλες τις προηγούμενες μέρες. 

Είναι προφανές ότι αποτελεί δικαίωμα του κάθε υπαλλήλου να προσφύγει και να διεκδικήσει δικαστικά την επιστροφή της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης, σταθμίζοντας  όχι μόνο το οικονομικό κόστος και μακρό χρόνο μέχρι την έκδοση αμετάκλητης απόφασης, αλλά και τη γνωστή σε όλους μας στάση των δικαστηρίων, τα οποία συστηματικά κρίνουν ως συνταγματικές διάφορες μνημονιακές δεσμεύσεις.

(Γ. Στεφ.)

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Για το θέμα των καρτών απεριορίστων διαδρομών ΟΑΣΑ

Επειδή πολλοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες ρωτούν για το θέμα της έκδοσης ή ανανέωσης των καρτών απεριορίστων διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αναδημοσιεύμουμε τη σχετική ανακοίνωση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ.
Στο ΥΠΠΟΑ η διαδικασία αυτή γίνεται κάθε χρόνο με ευθύνη της Ομοσπονδίας (ΠΟΕ-ΥΠΠΟ)

 
Προς: Τις Ομοσπονδίες – μέλη της ΑΔΕΔΥ (με την παράκληση να ενημερωθούν και τα πρωτοβάθμια σωματεία του Δημοσίου)

ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΑΡΤΩΝ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ 
ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΟΑΣΑ
Σας κάνουμε γνωστό ότι και φέτος ήρθαμε σε συμφωνία με τον ΟΑΣΑ για τη χορήγηση ετήσιων καρτών πολλαπλών και απεριορίστων διαδρομών με τους ίδιους όρους που συμφωνήσαμε και πέρυσι.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
ΕΤΗΣΙΕΣ κάρτες των 200 ΕΥΡΩ που ισχύουν για ελεύθερη μετακίνηση με τα λεωφορεία, τρόλλεϋ και τραμ (εξαιρούνται οι γραμμές express του Αεροδρομίου και το τμήμα Βάρκιζα-Σαρωνίδα της γραμμής Αθήνα – Σαρωνίδα express)
Η κάρτα αυτή μετά από την έκπτωση 23% που μας χορηγεί ο ΟΑΣΑ, κοστίζει 154 €
ΕΤΗΣΙΕΣ κάρτες των 450 ΕΥΡΩ που ισχύουν για ελεύθερη μετακίνηση με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα του ΟΑΣΑ (λεωφορεία, τρόλλεϋ, τραμ, ηλεκτρικός, μετρό και προαστιακός στην περιοχή ευθύνης του. (Στο Μετρό έως στο σταθμό Κορωπίου και τον Προαστιακό στο τμήμα του Μαγούλα – Πειραιάς – Κορωπί).
Η κάρτα αυτή μετά από την έκπτωση 23% που μας χορηγεί ο ΟΑΣΑ, κοστίζει 346,50 €.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Η χορήγηση αυτών των καρτών γίνεται μόνο μαζικά συλλογικά και όχι ατομικά. Τα πρωτοβάθμια σωματεία καλούν τα μέλη τους που θέλουν κάρτες, να προσκομίσουν στον υπεύθυνο του ΔΣ του σωματείου το χρηματικό ποσό της κάρτας που επιθυμούν καθώς και μια φωτογραφία τους. Ο υπεύθυνος για τις κάρτες του κάθε σωματείου αφού συλλέξει συνολικά τα χρήματα (μετρητά) για όλες τις κάρτες, καταθέτει αυτά τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό  του Ο.Α.Σ.Α. στην ALPHA BANK  Νο GR17 0140 1010 3580 0200 2000 717 (απαιτείται η προσκόμιση του πρωτότυπου καταθετηρίου)  για αγορά καρτών από τον ΟΑΣΑ και παίρνει την αντίστοιχη απόδειξη από την τράπεζα.

Στη συνέχεια επικοινωνεί με την ΑΔΕΔΥ στο τηλέφωνο 213.16.16.900 και ενημερώνει ότι είναι έτοιμος για την παραλαβή των καρτών. Ο υπεύθυνος της ΑΔΕΔΥ του λέει πότε μπορεί να περάσει από τα γραφεία της για να πάρει την απαραίτητη βεβαίωση με την οποία θα πάει στον ΟΑΣΑ, όπου αφού δώσει:
  1. την απόδειξη κατάθεσης της τραπέζης,
  2. τη βεβαίωση της ΑΔΕΔΥ και
  3. τον αριθμό των μεγάλων και μικρών καρτών που αντιστοιχούν στα χρήματα που κατάθεσε στην τράπεζα,
θα πάρει τις αντίστοιχες κάρτες. Στις κάρτες αυτές επικολλά τις φωτογραφίες, γράφει το όνομα και τα στοιχεία του κατόχου και κατόπιν τις σφραγίζει είτε στον ΟΑΣΑ είτε στην ΑΔΕΔΥ και μετά τις αποδίδει στους κατόχους.

Οι κάρτες αυτές θα ισχύουν από 1/2/2014 έως 31/1/2015.

Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να έχει τελειώσει έως τις 29/1/2014 για να μπορούν να κάνουν χρήση της κάρτας οι δικαιούχοι από την 1/2/2014. Αυτό σημαίνει ότι τα ενδιαφερόμενα φυσικά μέλη θα πρέπει να έχουν τακτοποιήσει τις υποχρεώσεις τους και να έχουν έρθει σε επαφή με τον υπεύθυνο του ΔΣ του σωματείου τους έως τις 25/1/2014.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η παραπάνω διαδικασία θα γίνεται μόνο για σωματεία που οι ενδιαφερόμενοί τους για κάρτες υπερβαίνουν τα 20 άτομα. Για σωματεία που οι ενδιαφερόμενοί για κάρτες είναι κάτω των 20 ατόμων θα γίνεται το εξής: Ο υπεύθυνος του ΔΣ του σωματείου, αφού μαζέψει τα χρήματα και τα σχετικά στοιχεία των ενδιαφερομένων – μελών του σωματείου του, θα έρθει στα γραφεία της ΑΔΕΔΥ τη Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 11:00πμ για συνολική διευθέτηση από τη Διοίκηση της ΑΔΕΔΥ.

Η παραπάνω παρέκβαση γίνεται μετά από υπόδειξη του ΟΑΣΑ για το ξεπέρασμα τεχνικών προβλημάτων.

ΑΤΟΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΡΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ.
Για τα μέλη των ομοσπονδιών – σωματείων μελών της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. που η κάρτα τους λήγει τέλος Φεβρουαρίου και τέλος Μαρτίου του 2014 θα ακολουθήσει νέα ανάρτηση στην ιστοσελίδα μας (www.adedy.gr).
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Μέρες Χούντας


Το γνωστό, αποκρουστικό πρόσωπο της κρατικής τρομοκρατίας και της καταστολής που σε κάθε λαϊκή – απεργιακή κινητοποίηση ζούμε, εμφανίστηκε  χτες στην Αθήνα. Η Κυβέρνηση της Τρόϊκα, η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, απαγόρευσε τις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας ενάντια στη φιέστα για την ανάληψη της προεδρίας της ΕΕ από την Ελλάδα.

Από νωρίς το πρωί της Τετάρτης, η συγκυβέρνηση κινητοποίησε χιλιάδες αστυνομικούς, ΜΑΤατζήδες, ασφαλίτες και κάθε καρυδιάς παρακρατικό καρύδι.  Την αντιδημοκρατική απαγόρευση συναθροίσεων που εξέδωσε η Αστυνομία ακολούθησε η τρομοκρατία, καθώς στα Προπύλαια, τα οποία βρέθηκαν από νωρίς υπό ασφυκτικό αστυνομικό αποκλεισμό για να αποτραπεί η προγραμματισμένη συγκέντρωση οργανώσεων της Αριστεράς στις 6 μμ απόγευμα, τα ΜΑΤ εξαπέλυσαν ανελέητο χημικό πόλεμο, προκειμένου να διαλύσουν τους συγκεντρωμένους.  

Η αστυνομία προχώρησε σε αθρόες προσαγωγές και συλλήψεις, περνώντας χειροπέδες, μεταξύ άλλων, και στο μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ και στέλεχος της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Παύλο Αντωνόπουλο. Οι αστυνομικές δυνάμεις είχαν αποκλείσει την Πανεπιστημίου, ωθώντας με τη βία τους συγκεντρωμένους προς την Ομόνοια.

Παρά την αστυνομοκρατία και την τρομοκρατία, οι οργανώσεις της Αριστεράς πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην Ομόνοια στις 6:30 μ.μ.  Με την Πανεπιστημίου κλεισμένη από κλούβες στο ύψος των Χατείων επιτέθηκαν εκ νέου στους συγκεντρωμένους που τελικά αναγκάστηκαν να κατευθυνθούν προς το Πολυτεχνείο.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάσης Πετράκος και Ευγενία Ουζουνίδου, καθώς και ο Άγγελος Χάγιος εκ μέρους της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, μετέβησαν στην Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, προκειμένου να καταθέσουν διάβημα για την άμεση απελευθέρωση όλων των συλληφθέντων.

Οι χουντικής έμπνευσης και πρακτικής απαγορεύσεις συγκεντρώσεων και διαδηλώσεων, ο ακροδεξιός λόγος που υιοθετεί η συγκυβέρνηση και ειδικά η ΝΔ, ο οποίος παραπέμπει στο μετεμφυλιακό κράτος των εθνικοφρόνων, η καθημερινή διολίσθηση σ’ ένα ιδιότυπο κράτος εκτάκτου ανάγκης πρέπει να μας βρουν όλους απέναντι. Πρόκειται για εξελίξεις που αποτελούν απόρροια της πολιτικής των Μνημονίων της εξαθλίωσης και της υποταγής. Ο λαός μας μπορεί και πρέπει να παλέψει οργανωμένα για την υπεράσπιση της δημοκρατίας και των δημοκρατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.